خرید یو پی اس
قیمت و خرید دستگاه یو پی اس (UPS)
قیمت و خرید دستگاه یو پی اس
خرید UPS

یو پی اس (UPS)

فروشگاه اینترنتی ایمن یو پی اس ارائه دهنده خدمات فروش یو پی اس، نصب و راه اندازی دستگاه و تعمیرات در زمینه منبع برق اضطراری (UPS) در سراسر ایران

🎯 انواع یو پی اس ها آنلاین، آفلاین، اینتراکتیو و باتری UPS
💎 دستگاه های برق اضطراری آنلاین و آفلاین با بهترین کیفیت
👤 باتری ها دارای تمام برندهای باتری یو پی اس
💳 قیمت تضمین نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت

انواع یو پی اس

منبع تغذیه UPS (یو پی اس) یک دستگاه ذخیره برق با توان 220 ولت است که در سیستم های اداری، خانگی، مراکز داده و… در صورت قطع برق مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع یو پی اس از ایجاد شوک و خرابی در سیستم های مختلف در هنگام قطع برق، جلوگیری کرده و برق مصرفی دستگاه ها را تامین می کند. معمولا تجهیزات الکترونیکی و مراکز داده، در صورت قطع ناگهانی برق دچار اختلال می شوند، به همین خاطر بایستی از یک یو پی اس برای محافظت از سیستم ها استفاده کرد. منبع تغذیه یو پی اس، در انواع و ابعاد مختلف برای کاربری های متفاوت تولید می شود و می توان از آن ها برای سیستم های رایانه یا صنایع و تاسیسات بزرگ استفاده نمود.

یو پی اس آنلاین

Online UPS

یو پی اس آفلاین

Offline UPS

یو پی اس لاین اینتراکتیو

Line Interactive UPS

باتری یو پی اس

UPS Battery

انواع دستگاه های برق اضطراری آنلاین (Online UPS)

انواع دستگاه های برق اضطراری آفلاین (Offline UPS)

انواع باتری های یو پی اس

یو پی اس چیست؟

یو پی اس (دستگاه برق اضطراری) یا منبع تغذیهٔ بدون وقفه Uninterruptible Power Supply (UPS) دستگاهیست که با ذخیره برق در باتری و تبدیل آن به ولتاژ استاندارد مورد نیاز (230V/400V) برق مصرف کننده های الکتریکی را در زمان قطع شدن برق شبکه شهری، دیزل ژنراتور و هر نوع منبع تغذیه دیگر، تامین می کند.

کاربرد یو پی اس
کاربردهای دستگاه یو پی اس

کاربرد یو پی اس

برق شبکه شهری به دلایلی دچار نوسانات شدید و قطعی میشود که باعث آسیب و یا مختل شدن عملکرد تجهیزات الکتریکی شده که دستگاه برق اضطراری (دستگاه UPS) این شرایط را پوشش داده و همواره برقی سالم و بی وقفه را برای وسایل و تجهیزات الکتریکی، تامین میکند. از یک کامپیوتر ساده خانگی، دوربین مداربسته و یا تجهیزات حساس شبکه، اتاقهای سرور تا تجهیزات الکترونیکی صنعتی، آزمایشگاهی و بیمارستانی که نیاز به برقی سالم و بی وقفه دارند میتوانند به وسیله یو پی اس هیچگاه خواموش نشده و یا تحت تاثیر نوسانات قرار نگیرند.

مشخصات فنی انواع یو پی اس

یو پی اس ها برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی تجهیزات، ایجاد شوک و خرابی دستگاه های الکترونیکی بسیار مناسب هستند. هدف تمام منبع های تغذیه UPS ذخیره انرژی و تامین برق مصرفی در مواقع ضروری است. طراحی یو پی اس ها به دو صورت ایستاده و قفسه ای است. در حالت ایستاده یا کابینت، یو پی اس به صورت عمودی روی میز یا زمین برای اتاق های سرور قرار می گیرد. در حالت قفسه ای نیز یو پی اس ها به صورت قفسه ای با امکان چرخش 90 درجه در کنار تجهیزات الکترونیکی قرار می گیرند تا از خاموشی ناگهانی سیستم ها جلوگیری کنند.

برندهای باتری یو پی اس

فروش انواع UPS (یو پی اس)

UPS ها از لحاظ ساخت و تکنولوژی به سه نوع تقسیم می شوند:

  1. یو پی اس آنلاین Online
  2. یو پی اس لاین اینتراکتیو Line-Interactive
  3. یو پی اس آفلاین Offline

یو پی اس آنلاین Online

یو پی اس آنلاین (Online UPS) یک دستگاه تامین برق پایدار است. یو پی اس آنلاین باتری داخلی دارد و برق نوسانی را تصفیه کرده و برق پایدار را به مصرف کننده ارائه می دهد. در واقع در صورت وصل بودن برق شهری، دستگاه باتری را شارژ می کند تا در صورت قطع برق، باتری برق مصرف کننده را تامین کند.
UPS آنلاین، با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های ساخته شده و در صورت نبود برق، هیچگونه قطعی و سوئیچی ندارد. در حالت کلی یو پی اس Online به دو دسته تبدیل دوگانه و تبدیل دلتا تقسیم می شوند که هر کدام دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی هستند.

یو پی اس آنلاین تبدیل دوگانه

UPS آنلاین تبدیل دوگانه، همیشه به اینورتر متصل است تا در صورت افت ولتاژ و قطعی برق، بدون سوئیچ و تغییر، جریان برق را در مدار منتقل کند. یو پی اس تبدیل دوگانه، زمان تبدیل بسیار کوتاهی دارد و همیشه با پایداری بالا، برق دستگاه ها را تامین می کند.
یو پی اس آنلاین تبدیل دوگانه به دلیل پشتیبانی از انواع سیستم ها توسط باتری های خود، برای صنایع بزرگ و حساس بسیار مناسب است. همچنین از تجهیزات الکترونیکی، در برابر افت ولتاژ و قطعی برق به طور کامل محافظت می کند.

یو پی اس آنلاین تبدیل دلتا

UPS آنلاین تبدیل دلتا، یک طراحی جدید به نسبت یو پی اس های تبدیل دوگانه است و می توان بدون نیاز به سیم کشی، یو پی اس ها را با ژنراتورهای بزرگ سازگار کرد. با این روش انرژی کمتری تلف شده و راندمان کار بالا می رود.

کاربرد یو پی اس Online

در مواقعی که ولتاژ به صورت ناگهانی افزایش یا کاهش پیدا می کند، برق قطع شده یا دچار نویز و تغییرات فرکانس می شود و به تجهیزات الکترونیکی حساس، آسیب وارد خواهد شد. برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، می توان از UPS آنلاین استفاده کرد. از جمله کاربرد های Online UPS می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات پزشکی
  • تاسیسات مرکز داده
  • سیستم های بزرگ مخابراتی
  • سرورهای پیشرفته
  • تجهیزات مهم فناوری اطلاعات

مزایای UPS آنلاین

  • چگالی توان بالا
  • انتقال سریع
  • خروجی جریان برق پایدار
  • پشتیبانی از تجهیزات
  • موازی سازی آسان
  • بازدهی بالا
  • صرفه جویی در هزینه ها

موارد مصرف یو پی اس های آنلاین

زمانی که در صنایع مختلف، برق مصرفی دارای نویز باشد یا ولتاژ آن کاهش یابد. همچنین در زمانی که برق به طور مکرر قطع و وصل شود و دارای ناهنجاری های مداوم باشد، از یو پی اس آنلاین استفاده می شود.

یو پی اس لاین اینتراکتیو Line-Interactive

UPS لاین اینتراکتیو، ترکیبی از یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین است. زمانی که برق شهری وصل باشد به شارژ باتری و تنظیم ولتاژ خروجی پرداخته و در صورت نبود برق، ولتاژ باتری را در اختیار خروجی قرار می دهد.
یو پی اس Line-Interactive دارای ترانسفورماتور ولتاژ است که می تواند میدان مغناطیسی و ولتاژ خروجی ترانسفورماتور را زیاد و کم کند. عملکرد لاین اینتراکتیو یا تعاملی خطی تا حدود زیادی مشابه یو پی اس Offline است.

کاربرد یو پی اس Line-Interactive

UPS لاین اینتراکتیو برای مکان هایی که حساسیت بالایی ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این مکان ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وسایل الکترونیکی مصرفی
  • رایانه ها
  • تجهیزات شبکه ای
  • دستگاه های بازی
  • دستگاه های صوتی
  • سرورها و دستگاه های ارتباطی میان رده

مزایای UPS لاین اینتراکتیو

  • راندمان بالا
  • قابلیت اطمینان بالا
  • دمای کار پایین
  • قیمت مناسب
  • دارای موج خروجی به صورت سینوسی
  • اصلاح ولتاژ خط بالا یا پایین

موارد مصرف یو پی اس های لاین اینتراکتیو (خط تعاملی)

یو پی اس های خط تعاملی، برای کسب و کارهای کوچک و شرکت های متوسط بسیار مناسب است. در حالت کلی از UPS لاین اینتراکتیو برای مکان هایی که نیاز به حفاظت خاص ندارند، استفاده می شود.

یو پی اس آفلاین Offline

UPS آفلاین (استند بای) زمانی که برق قطع می شود، در مدار فعال خواهد شد. یو پی اس آفلاین، ساده ترین نوع یو پی اس است که به آن یو پی اس آماده به کار نیز می گویند.
در حالت عادی، دستگاه به صورت مستقیم با برق شهری کار می کند و در صورت قطعی برق، باتری داخلی، برق مورد نیاز تجهیزات را تامین می کند. یو پی اس های آفلاین مانند یو پی اس آنلاین، قابلیت تنظیم ولتاژ کم و زیاد و یا نویز برق را ندارند و تنها برای موقعیت هایی که کیفیت برق رسانی خوب است، مناسب هستند. زیرا حساسیت بالایی نسبت به تغییرات فرکانس و ولتاژ ندارند.

کاربرد یو پی اس Offline

UPS های آفلاین یا آماده به کار، بایستی در مکان هایی که کیفیت برق رسانی خوب است و تجهیزات حساسیت بالایی ندارند، مورد استفاده قرار گیرد. از جمله کاربرد های یو پی اس Offline می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات خانگی
  • لوازم الکترونیکی مصرفی
  • کامپیوترهای شخصی
  • تجهیزات الکترونیکی معمولی

مزایای UPS آفلاین

  • وزن کم
  • قیمت پایین
  • ابعاد کوچک
  • بازدهی بالا
  • دارای موج خروجی سینوسی قابل قبول

نحوه کار یو پی اس (UPS)

هنگامی که برق شهری قطع می شود و یا ولتاژ به طور غیر عادی افزایش یا کاهش می یابد، UPS از ایجاد شوک در تجهیزات الکترونیکی جلوگیری می کند. به وسیله یو پی اس، تجهیزات به طور منظم و ایمن خاموش می شوند و مشکلی برای آن ها پیش نمی آید.

قیمت یو پی اس

قیمت انواع UPS آنلاین، لاین اینتراکتیو و آفلاین به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چه حساسیت یو پی اس بیشتر باشد، بدون شک قیمت آن نیز بیشتر است. برای مثال UPS آنلاین به دلیل داشتن حساسیت بالا به نسبت UPS آفلاین قیمت بیشتری دارد و گران تر است.

عوامل موثر بر قیمت UPS

بسیاری از افراد پیش از خرید یو پی اس، با سوالاتی از قبیل چرا قیمت یو پی اس ها در برندهای مختلف متفاوت است؟ یا چه عواملی بر قیمت یو پی اس تاثیرگذار است؟ مواجه هستند.
در واقع UPS ها به دلیل کیفیت ها و استانداردهای متفاوت، زمان شارژدهی متفاوت، نحوه پشتیبانی و خدمات پس از فروش، دارای قیمت های متفاوت هستند. هر چه قابلیت اطمینان یو پی اس خریداری شده بیشتر باشد، به همان اندازه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

مجله UPS
بهترین یو پی اس مناسب برای هود میکروبیولوژیکی

بهترین یو پی اس مناسب برای هود میکروبیولوژیکی

بهترین یو پی اس برای ماشین آلات اتوماسیون

بهترین یو پی اس برای ماشین آلات اتوماسیون

تعمیرات یو پی اس effekta

تعمیرات یو پی اس EFFEKTA

elen تعمیرات یو پی اس

تعمیرات یو پی اس elen

تعمیرات یو پی اس aeg

تعمیرات یو پی اس AEG شامل چه اقداماتی است؟

تعمیرات یو پی اس AEC

تعمیرات یو پی اس AEC شامل چه اقداماتی می‌شود؟

سوالات متداول یو پی اس

دستگاه یو پی اس‌ (UPS) چیست؟

دستگاه برق اضطراری یک منبع تغذیه الکترونیکی است که کار عمده آن تامین توان الکتریکی تجهیزات در زمان قطع شدن برق شبکه شهری و یا هر منبع دیگری مانند دیزل ژنراتور و… است. UPS با استفاده از برق ذخیره شده در باتری در هنگام قطع شدن و یا نوسانات شدید برق شهری ، مصرف کننده های متصل به خود را به صورت سالم و با ولتاژ تثبیت شده تغذیه میکند. سیستم یو پی اس در مدار قدرت بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار می گیرد که اضافه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت ولتاژ مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس می شود.

یو پی اس مخفف چیست؟

یو پی اس (دستگاه برق اضطراری) مخفف لغات Uninterruptible Power Supply به فارسی منبع تغذیه بی وقفه . همانطور که از نام این دستگاه مشخص است ، وظیفه تامین و تثبیت برق مصرف کننده ها را در زمان قطع شدن منبع اصلی ما (به طور مثال شبکه برق شهری ) را بر عهده دارد.

انواع یو پی اس (دستگاه برق اضطراری) کدام اند؟

یو پی اس ها انواع متفاوتی دارند که مهم ترین انواع را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

آنلاین Online
لاین اینتراکتیو Line-Interactive
آفلاین Offline
در هر کدام از دسته بندی های سایت میتوانید نحوه عملکرد و موارد استفاده از هرکدام را مطالعه کنید.

محاسبه توان یو پی اس به چه صورت است؟

ابتدا با توجه به حساسیت مصرف کننده، نوع دستگاه یو پی اس را انتخاب کرده و سپس بارهای مصرفی را محاسبه کنید. روشهای مختلفی برای محاسبه بار مصرفی وجود دارد که راحتترین روش آن مراجعه به برچست مشخصات پارامترهای الکتریکی دستگاه مصرفکننده میباشد . چنانچه چندین مصرف کننده دارید با در نظر گرفتن ضریب همزمانی و احتمال افزایش توان در آینده ، آنهارا جمع کرده و به عددی دست پیدا کنید. آن عدد بعلاوه 20 درصد میتواند توان یو پی اس شما باشد.

کارشناسان ایمن یو پی اس آماده مشاوره رایگان در این خصوص به شما میباشند.

یو پی اس چه کاربردی دارد؟

برق شبکه شهری به دلایلی دچار قطعی و یا نوسانات شدید میشود که باعث آسیب رسیدن و یا از کار افتادن تجهیزات الکترونیکی ما میشود . دستگاه یو پی اس با قرار گرفتن بین مدار برق شبکه شهری و تجهیزات الکترونیکی از این شرایط جلوگیری کرده و تا بهبود شرایط (در زمان محدود ) تغذیه مصرف کننده را به عهده میگیرد. یو پی اس برای تجهیزات شبکه و سرورها ، تجهیزات بیمارستانها و آزمایشگاهها ، حفاظتی ، و هر وسیله الکترونیکی که روشن بودن دائمی آن حیاتی است کاربرد دارد.

سیستم داخلی یوپی اس چه اجزایی دارد؟

اجزای اصلی هر دستگاه یو پی اس به شرح زیر میباشد:

  • باتری یو پی اس (که میتواند به صورت داخلی و یا خارجی باشد)
  • شارژر یو پی اس (وظیفه شارژ باتری ها را به عهده دارد)
  • مبدل یا اینورتر ( وظیفه تبدیل ولتاژ DC باتری ها به ولتاژ AC  را به عهده دارد)
  • سیستم کنترل هوشمند ( وظیفه پردازش تمامی پارامترهای دستگاه را به عهده دارد)
  • سیستم خنک کننده (وظیفه خنک کردن و خروج گرمای تولید شده در سیستم را به عهده دارد)
  • برکر ها و فیوز های حفاظتی (وظیفه کنترل و حفاظت مدار های قدرت و فرمان دستگاه را به عهده دارد)

مهم ترین مزایای UPS کدام اند؟

  • پشتیبانی در زمان قطع شبکه برق شهری یا دیزل ژنراتور و یا هر منبع تغذیه دیگری.
  • سوئیچ از برق شهر به بانک باتری در کمترین زمان ممکن و یا در مدلهای آنلاین بدون تاخیر
  • در توانهای متفاوت بسته به توان مصرف کننده ها ساخته میشوند
  • در بیشتر مدلها قابلیت گرفتن دیتا از عملکرد و رفتار دستگاه و برق شبکه شهری
  • نصب و راه اندازی آسان ( به راحتی در مدار قرار میگیرد)

در واقع یو پی اس های خانگی که همان small UPS ها هستند به صورتی طراحی شده اند که در توانهای پایین و با روش نصب و راه اندازی راحت و ایمن تر و شکیلتر نسبت به مدلهای صنعتی میباشد. خرید یو پی اس خانگی میتواند برای پشتیبانی از سیستمهای حفاظتی ، روشنایی ، آسانسور ، کامپیوتر شخصی ، مودم و یا هر وسیله الکترونیکی از این قبیل مناسب باشد.

هرگاه قصد خرید تجهیزات صنعتی را داریم، ابتدا خصوصیاتی همچون توان بالا، طول عمر بالا و تکنولوژی روز در اولویتهای ما قرار میگیرد. صنعت به تولید کالا یا خدمات در اقتصاد گفته میشود. از این رو ما با تجهیزاتی با توان بالا و بسیار پرکار مواجه هستیم. دستگاههای یو پی اس صنعتی (Industrial UPS) هم از این امر مستثناء نیستند. معمولا یو پی اس های صنعتی از نوع آنلاین و با توانهای بالا هستند.

رایانه ها و کامپیوتر ها در هر کجا کاربرد دارند و از آنها در هر زمینه ای استفاده می شوند. کاربران باید برای سیستم های خود امنیت را فراهم کنند. قطع شدن ناگهانی برق شبکه شهری باعث خواموش شدن کامپیوتر میشود که این موضوع میتواند عملیات یا پردازش آن را نیمه کاره گذاشته به کار ما لطمه وارد کند ! با خرید یو پی اس میتوانید از این موضوع جلوگیری کنید. علاوه بر قطعی ناگهانی، نوسانات باعث آسیب سخت افزاری و یا حتی سوختن قطعات آن میشود ، که اکثر مدلهای UPS این حفاظت هم انجام میشود.

هر وسیله الکتریکی که با برق کار میکند مطمعنا بدون برق هم از کار می افتد در نتیجه برای هر وسیله ای که با از کار افتادن آن در کار و کسب و یا امور روزمره ما اختلال ایجاد میکند، یو پی اس میتواند کارآمد باشد.

  1. تجهیزات خانگی مانند کامپیوتر – تلویزیون – مودم – دوربین مدار بسته و…
  2. تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی
  3. سیستمهای مخابراتی
  4. سیستمهای اداری و فروشگاهی
  5. سرورها و سیستمهای شبکه
  6. تجهیزات صنعتی و حفاظتی

برخی از عمومی ترین کاربردهای یو پی اس است.

ضمانت و خدمات پس از فروش در محصولات متفاوت است و برای اطلاعات بیشتر میتوانید تماس بگیرید و یا پیام واتس اپ مکاتبه کنید.

جهت خرید UPS بایستی به مواردی مانند قابلیت اطمینان، ابعاد، زمان سوئیچ، میزان نویز و مدت زمان پشتیبانی توجه کرد.

مدت زمان برق دهی UPS به ظرفیت باتری ها و میزان بار متصل بستگی دارد.

نصب و راه اندازی یو پی اس باید توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود، زیرا یو پی اس با سیستم برق ارتباط دارد.

خرید یو پی اس ارزان برای برخی کاربری های این دستگاه خوب است و در بعضی جاها اصلا توصیه نمی شود. برای مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.